Olohuone tänään sekä kuvankäsittelyä


Onko teillä vaikeuksia aloittaa jonkun uuden oppiminen, varsinkin kun se tapahtuu omaehtoisesti? Minä olen nyt lykännyt monta viikkoa minulle uuden kuvankäsittelyohjelman opettelemista. Miten helppoa sitä on vaan käyttää sitä vanhaa ja tuttua. Nyt minulla on tämä kuvankäsittelyn "mersu" vihdoin koneella eli Lightroom. Tähän asti olen käyttänyt ainoastaa ilmaisohjelmia, kuten PhotoScapea.

Tänään sitten nappasin muutamia kuvia kodistamme ja kokeilin käsitellä ne tuolla Lighroomilla. Säätömahdollisuuksia Lighroomissa on hurjasti enemmän kuin mitä olen tottunut. Ai vitsi, tästä aukeaa taas uusi maailma. Sitten kun pääsee vauhtiin, niin ei malta lopettaa. Näin se menee ainakin minulla. Onko teillä mitään hyviä vinkkejä ohjelman käyttöön liittyen? Ja mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytätte yleensä? Käsittelettekö kuvia paljon vai ihan pientä hienosäätöä vain?

Ensisilmäyksellä nämä tänään käsittelemäni kuvat ovat jotenkin "pehmoisempia" kuin aikaisemmat. Älkää kysykö mitä tein. Heh.


Viime päivät ovat kuluneet pihahommissa. Omakotitalossa kun riittää puuhastelua myös pihalla ja koska emme ole mitään intohimoisia (piha) viherpeukaloita , pihan kunnossa pitäminen venyy ja vanuu, kunnes sitten otetaan sellainen spurtti ja tehdään pari päivää tehokkaasti hommia. Haaveilen monivuotisesta kukkapenkistä ja katsotaan toteutuuko haaveeni sitten ensi kesänä. Sisällä minulla onkin jo aikamoinen kukkakeidas ja viherkasveja onkin tarttunut mukaan milloin mistäkin kauppareissulta. Jännityksellä odotan kun lämmityskausi alkaa, kuinka moni viherkasvi alkaa protestoida. Vielä ei olla takkaan tulta laitettu, vaikka joskus sekin on käynyt mielessä kun villasukkia jalkaan olin taas vetämässä. Kynttilöitä olen jo polttanut pimeinä tunnelmallisina iltoina. Vielä kun saisi istua iltaisin ulkona rauhassa ilman hyttysten hyökkäystä, olisi tunnelma täydellinen.

Toivotaan, että saadaan lämmin ja kaunis syksy.
Marika





7 kommenttia

  1. Onpa ollut sitten kiva kuvauspäivä teillä!Eikä ihme jos uni ei tullut silmään edellisenä yönä.

    VastaaPoista
  2. Voi Marika! Olen odotellut lisää tarinoita Mikkelin asuntomessuilta. Lupasit kertoa useammistakin taloista. Vieläkö odottelen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, juu niitä on tulossa ehkä parikin postausta, en odottanut kenekään odottavan niitä. Nyt on ollut sellainen asuntomessuähky, että ajattelin julkaista omani myöhemmin kun pöly on laskeutunut. 😄

      Poista
    2. Hei, juu niitä on tulossa ehkä parikin postausta, en odottanut kenekään odottavan niitä. Nyt on ollut sellainen asuntomessuähky, että ajattelin julkaista omani myöhemmin kun pöly on laskeutunut. 😄

      Poista
  3. Kiva kuulla! Itse en päässyt Mikkelin messuille ja ne kiinnostavat kovasti. Olen Mikkelin lähiseuduilta maailmalle lähtenyt ja sinne vieläkin ikävöin. Seinäjoen messut olivat hyvät, panivatko savolaiset paremmaksi?

    VastaaPoista
  4. Ihanan näköistä teillä ja miten mä vasta nyt löydän tän sun blogin!? Täytyykin laittaa seurantalostalle. Terveisin yksi alvasisko 😉

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit viestin.